Ons SVK
Het Sociaal Verhuurkantoor (SVK) Ieder Zijn Woning neemt het beheer van onroerende goederen over van private eigenaars en verhuurt deze aan huurders met een beperkt inkomen.
Statuut
Ieder zijn Woning is een VZW, opgericht in 1996, erkend en gesubsidieerd door het Brussels-Hoofdstedelijk Gewest. Ons Sociaal Verhuurkantoor (SVK) is lid van FEDSVK, de Federatie van SVK’s en van de BBRoW, de Brusselse Bond voor het Recht op Wonen.
Missie
Het recht op wonen, sinds 1994 ingeschreven in de Grondwet, is essentieel voor de ontwikkeling van eenieder. Wij dragen bij tot de uitvoering van dit grondrecht door:
• kwaliteitsvolle huisvesting aan te bieden aan mensen met een beperkt inkomen
• eigenaars een zorgeloos en risicovrij beheer te verzekeren
• de herwaardering van het private huurwoningpark in Brussel
Partnerschap
We hebben samenwerkingsovereenkomsten met een netwerk van sociale diensten: OCMW’s, verenigingen voor integratie via huisvesting, onthaaltehuizen, buurthuizen, psychosociale centra, diensten voor jeugdbijstand. De meeste verhuringen verlopen via klassieke contracten. Daarnaast beschikken we over enkele doorgangswoningen en solidaire woningen.
Woningpark
Onze activiteit bestrijkt het hele grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Ons SVK beheert bijna 800 woningen, voornamelijk gelegen in Anderlecht, Brussel-Stad, Sint-Jans-Molenbeek, Vorst, Sint-Gillis en Schaarbeek.
Wij nemen alle types woningen in beheer. Appartementen met 1, 2 en 3 slaapkamers vertegenwoordigen drie kwart van onze woningen, maar we beheren ook studio’s en enkele eengezinswoningen.
De meeste woningen hebben een grondige, kwaliteitsvolle renovatie ondergaan.
We hechten veel belang aan het verbeteren van de energieprestaties van de gebouwen.
Het team en de raad van bestuur
De AIS Housing For All wordt georganiseerd in 3 complementaire afdelingen onder de verantwoordelijkheid van de directeur: Marc Buckens
Administratief
Frédéric Doperé
Administratief en financieel manager
Liliana Mutescu
Assistent boekhouding
Xavier Smets
Assistent boekhouding
Emmanuel Englebert
Assistent boekhouding
Technisch
Olivier Vandentempel
Manager
Cédric Bousmanne
Technisch manager
Fatima Benaida
Technisch manager
Noemi Vankeerbeerghen
Acquisitie en projecten
Delphine Deraymaeker
Acquisitie en projecten
Vasco Da Re
Acquisitie en projecten
Volodymyr Berezniuk
Arbeider
Abdennour Farhi
Arbeider
Mohamed Kamouch
Arbeider
Verhuurbeheer
Ann Denef
Hoofd huisvestingsmanager
Lionel Cassart
Huurbegeleider
Chloé Guerin
Huurbegeleider
Félix Gauvrit
Huurbegeleider
Charline Anthouard
Huurbegeleider
Kateryna Shvets
Huurbegeleider
Océane Ntatamasumo
Huurbegeleider
Patience Birakunga
Huurbegeleider
Raad van bestuur
De raad van Bestuur is samengesteld uit ervaren vrouwen en mannen.
We danken hen voor het gratis uitoefenen van hun mandaat als bestuurder.
• Daisy Desablens, president
• Anne Devresse
• Isabelle Seghin
• Olivier Van Craenenbroek
• Sandrine Couturier
• Esther Jakober
Jaarverslagen
In onze jaarverslagen stellen stellen wij, ondersteund door statistieken, de verschillende aspecten van onze activiteiten voor: verhuringen, verhuurbeheer, technische opvolging, renovaties.
Jaarverslag 2020 (PDF, 6 Mo)
Jaarverslag 2019 (PDF, 6 Mo)
Jaarverslag 2018 (PDF, 7 Mo)
Jaarverslag 2017 (PDF, 7 Mo)
Jaarverslag 2016 (PDF, 6 Mo)
Jaarverslag 2015 (PDF, 4 Mo)
Jaarverslag 2014 (PDF, 7 Mo)
Jaarverslag 2013 (PDF, 16 Mo)
CONTACT
Ieder zijn Woning
Paalstraat 14 – 1080 Sint-Jans-Molenbeek
Tél. : 02/524.54.30
Mail : info@ais-lpt.brussels
Onze kantoren bevinden zich in het bedrijvencentrum Crystal Palace, op de 5de verdieping van het eerste gebouw aan de linkerkant.
Permanenties :
• maandag van 9u tot 12u
• dinsdag van 9u tot 12u
• donderdag van 13u30 tot 17u
Bereikbaarheid via het openbaar vervoer
• Metro ‘Graaf van Vlaanderen’ (lijnen 1 en 5)
• Bus ‘Paal’ (lijn 89)